Friluftsliv

USA TUR 2017 DEL 1!

Hei igjen! Endelig er vi godt innlosjert på skolen igjen, etter både en fantastisk tur i USA og påskeferie her hjemme i Norge.  Den siste måneden har vært helt fantastisk, det føles ut ...

Hyttetur med USA klassen

Her er en video fra den siste hytteturen vi var på. Nye innlegg kommer ut plutselig når vi endelig har kommet oss til USA om litt over en ukes tid! Vi gleder oss masse, og tar dere med på turen gje...

Sykemeldt lærer, hyttetur og planlegging av tur!

Hei igjen!  Først må jeg bare få beklage for at det har vært veldig stille på bloggen etter jul. Før jul skled Gene på isen og ødela kneet og låret sitt, dette førte til at han ble midlertid...

Tusen takk 2016, velkommen 2017!

Hei igjen! Da nærmer 2016 seg slutt og vi i USA klassen har mange flotte minner å se tilbake på. Tror jeg kan snakke på vegne av hele klassen når jeg sier at vi har hatt et helt fan...

Klatring og brattkort!

De siste ukene har klatring vært det store fokuset i friluftsliv, selv om det riktig nok har vært innendørs i Trønderhallen. Dette har vært både utfordrende og gøy, og folk i klassen som trodde de ...

Happy Thanksgiving!

For the Thanksgiving season, our class adventured in making Southern style brocolli cornbread! Thanksgiving is a holiday celebrated always on the fourth Thursday of November. It is the most travele...

Linjefagsuke, hyttetur og valgsvake!

I uke 44 hadde vi vår andre linjefagsuke dette året, dette er en uke hvor man kun har linjefag og ikke noe annet hele uka, ingen morgensamling eller noe. (Man får sove lengre, whohoo!) I vår linje...

USA, film og friluftsliv 2016/2017!

Nå har det gått ca. 2 måneder siden vi startet her på Skofo, alle har kommet seg godt inn i rutinene og funnet seg til rette. Det har også vi i USA klassen, som er klare for vår første elevkveld i ...

Gjørmedag!

En torsdag i September var det tid for den årlige gjørmedagen på skofo, noe mange hadde sett frem til. Vi hadde på forhånd blitt fortalt mye om gjørmedagen, både om hva vi skulle gjøre, og hva andr...

Nytt skoleår, minner for livet

Heisann!  Da har endelig vi i USA- klassen også fått kommet i gang med bloggingen. Vi har vært litt trege på dette med blogging fram til nå, fordi vi har brukt mer tid på å bli godt kjent og ...

Da var det over

Da er skoleåret på Skogn Folkehøgskole over for denne gang, og alle sitter nå hjemme med tusenvis av minner fra et fantastisk innholdsrikt år! De siste ukene var fylt med masse spennende som aldri...

Oppdatering siden sist

Heisann, lenge siden sist! Det har skjedd mye den siste tiden, og tiden har gått fort. Det nærmer seg påskeferie, og mange har allerede dratt hjem for ferien. Da vi kom tilbake til skolen etter v...

Hyttetur og prosjektuke

Heisann! Lenge siden sist, men her kommer en oppdatering på hva vi har gjort den siste tiden. I forrige uke dro nesten hele klassen opp til skolens hytte. Vi dro fra skolen etter middag og gikk op...

Akedag og markering av holocaust-dagen

Hei igjen! På tirsdag dro omtrent halve USA-klassen på aketur til et ski-anlegg. Vi hadde med oss mini-ski og presenning for å leke oss i bakken. De fleste av oss tok seg turen i bakken for å prøv...

Tur til Movatnet

Sist onsdag var klassen ut på tur til Movatnet med jaktklassen. Skolen hadde kjøpt inn skøyter som vi hadde med på turen. De fleste av oss prøvde seg ut på isen, mens noen satt rundt bålet for å ho...

Siste del av USA-turen

Hei folkens, lenge siden sist. Nå er vi tilbake på skolen og har endelig tid til å blogge! Den første dagen i Las Vegas besøkte vi Hooverdemningen. Det er en stor demning som ligger på grensen me...

Hver dag er som et eventyr i seg selv

Mye har skjedd siden sist oppdatering. Etter siste kveld hos mormonerne i Salt Lake City bydde kommende dag på nok enn lang busstur. Nærmere bestemt åtte til ti timer. Underveis stoppet vi opp på e...

USA-klassen har vært i Sharm el-Sheikh, Egypt!

Da vi hadde greit med penger igjen i klassekassa, bestemte vi oss for å ta en tur til fantastiske Sharm el-Sheikh i Egypt! Før turen fikk vi i oppgave å sjekke opp hva det var åfinnepåi selve byen....

Fisketur med Grong VGS!

Vi har vært på fisking med sportsfiskerlinja ved Grong vgs! Noen av oss dro på båttur, mens andre fisket fra land! Veldig morsomt, men veldig kaldt! I alle fall for de som trodde de hadde kledd seg...

Skofo's got talent og klassebilde!

Skofo's got talent: Noen kvelder i løpet av året, holder vår kjære musikklærer Franktalentkonkurranser ipeisestua på skolen. Her harelevene muligheten tilå vise frem hva de kan! USA-lin...

Linjefagsuke: HYTTETUR!

I begynnelsen av februar hadde vi linjefagsuke på skolen. USA-klassendro på hyttetur til Grønningen, som ligger på grensa mellom Levanger og Stjørdal. Du vil kanskje ikke tro det, men vi overlevde ...

Markering av holocaust dagen

Hei hei bloggen.I går var hele skolen på Falstad sammen med en annen folkehøgskole som heter Sund folkehøgskole. Falstad er en tidligere fangeleir som ble brukt under 2. verdenskrig, plassert på Ek...

Endelig familiedag + USA teaser

Hei alle lesere, foreldre, foresatte, søstre, brødre, tanter, onkler, besteforeldre, kjærester, øvrige familier og alle dere andre som ikke er blitt nevnt - med et spesielt stort HEI til fans!I går...

Klatring i Trønderhallen

Heihei bloggen.Usa linja har fått tilbud om klatring på onsdager, så forrige torsdag dro mange fra klassen for å prøve ut klatringa i Trønderhallen som ligger i Levanger. Vi har også fått tilbud om...

I arvens fotspor

Hei. I går var USA klassen på treningstur som en forbredelse til Grand Canyon. Vi gikk gamle kongsvei som Olav Den Hellige reiste på fra Russland til Norge. Vi kjørte en god time til vi var framme...

Gjørmedag

Heihei! Som dere forstår på overskriften har vi hatt gjørmedag i dag. Det var en ny opplevelse for de aller fleste, sett bort ifra at det ble veldig klinete så var det utrolig gøy. Vi fikk forskje...

Litt bilder fra dagen

hei i dag har vi hatt linjefag stortsett hele dagen. I anledning med det så danser vi folkedans som vi skal lære oss og vise frem til forskjellige familier i USA. Blir nok veldig flinke alle sammen...

Nytt skoleår - Nye elever.

Hallo alle lesere.Nå er det noen nye elever som har tatt over denne bloggen, og her kommer det masse innlegg om ting vi gjør sammen som en klasse. Vi har nå vært her i 2 uker, og tiden flyr som ald...

Tur til Nærøy og Vikna

Mandag 24 Mars dro USA-gjengen på tur til hjemstedet til vår kjære lærer Svein! Det var en 4 timer lang tur med minibuss + 10 kajakker, 9-seter + bagasjetilhenger og Jeanett sin bil. Vi hadde med o...

USA-klassen 2013/2014

Et nytt skoleår har begynt, og vi var 26 spente elever som begynte på Skogn folkehøgskole 25. august. Vi blir beskrevet som en glad og positiv gjeng som passer godt sammen. Vi kommer fra mange fors...

Teaser til USA-filmen!

http://www.youtube.com/watch?v=sOdIgLIJWsQHer kan dikka sjå teaseren til filmen vår som snart er ferdig.og her kan dikka sjå ein liten film med bilder fra turen vår.http://www.youtube.com/watch?v=N...

Hyttetur og Hundekøyring

Mandag den 4.februar reiste USA-klassen på hyttetur til Grønningen. Dei fire dagane me var der fikk me prøvd hundekøyring, isfiske og nokon spreke sjeler sto på ski(sitat sandra: blei tvingt med på...

Hyttetur!

I går reiste nesten heile klassen opp til skofohytta. Vi skulle stå på skøyter men isen var ikkje heilt frosen, dermed blei det isfiske og ingen napp. Mesteparten av tida tilbringte me inne på hytt...
SKOFO USA

21, Levanger

Hei! Her kan du lese om hverdagen til USA-klassen på Skogn Folkehøgskole. Vi er en linje som består av USA, friluftsliv og film. Vi er en gjeng på 23 stykker som reiser på studietur til USA i mars 2017. For mer info besøk www.skognfhs.no!