desember 2013

Dag 12: Salt Lake City

Halloisen, kjære venner!! Etter frokost på super 8 kjørte vi videre inn i Utah, Salt Lake city, som er Mormonenes hovedstad. Vi gikk så videre til Tempelplassen der vi ble møtt av en svensk guide....

Dag 11: Yellowstone nasjonalpark

Hei, igjen! Vi dro fra hotellet i Yellowstone og kjørte inn i parken hvor vi var hele dagen. Vi så mange dyr den dagen bl.a bison, ørn, hjort, antilope, ekorn osv. Det første vi stoppet opp for å ...

Dag 10: Montana

Turen startet tidlig videre fra Kalispell til West Yellowstone. Mesteparten av dagen ble brukt til å sitte i bilen. Dagens høydepunkt var stoppet i den gamle gullgraverbyen Virginia city. Byen var ...

Dag 9: Kalispell

Siste dag i Kalispell startet med flere timer shopping før vi dro til broren til Svein for å skjære ut gresskar og spise middag. Vi hadde en hemmelig konkurranse om hvem som hadde kulest gresskar, ...

Dag 8: Kalispell - pistolskyting

Denne dagen var det duket for pistolskyting i Kalispell, Montana! Dette var noe mange hadde gledet seg veldig til å prøve, og noe vi snakket mye om på forhånd. Noen hadde skutt før, og andre var he...

Dag 7: Rocky Mountains

Vi dro fra garasjen til broren til Svein i 9/10- tiden. Før vi skulle på tur dro vi på en visstnok billig sport- og villmarksbutikk. Det var ikke så billig som vi trodde selvom Svein gav oss kupong...

Dag 6: Besøk hos amishfamilie

Denne dagen skulle vi besøke en amishfamilie i Montana. Dette var noe hele klassen hadde gledet seg veldig til. Vi var så spent på å se hvordan de levde og hvilke verdier de hadde. Er de så forskje...
SKOFO USA

21, Levanger

Hei! Her kan du lese om hverdagen til USA-klassen på Skogn Folkehøgskole. Vi er en linje som består av USA, friluftsliv og film. Vi er en gjeng på 23 stykker som reiser på studietur til USA i mars 2017. For mer info besøk www.skognfhs.no!